Uncategorized @fa

چاپ انواع لیبل


هدف اصلی از چاپ انواع لیبل تبلیغ برند و موسسه است که در طراحی و تولید آن تفاوت هایی وجود دارد. درواقع بسته به موادی که در تولید لیبل ها استفاده می شود، انواع مختلفی در بازار چاپ و تبلیغات وجود دارد. در ادامه با نشانه همراه باشید تا بیشتر با انواع لیبل آشنا شوید.

لیبل چیست؟


لیبل ها یا برچسب ها محصولی هستند که حاوی اطلاعاتی مانند ویژگی های محصولات و خدمات، اطلاعات تولید و دستورالعمل های استفاده هستند برخی از آنها که برای اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان استفاده می‌شوند، به آسان‌تر شدن پیگیری مجدد محصولات برای رونق کسب و کارها کمک قابل توجهی می کند. به همین دلیل، هر محصولی بدون استثنا دارای لیبل است. چاپ انواع لیبل محصول ممکن است بسته به ماده اولیه و نوع محصول متفاوت باشد.


معرفی چاپ انواع لیبل


چاپ انواع لیبل علاوه بر ارائه اطلاعات مهم در مورد محصول به مصرف کنندگان، برای تقویت هویت برند و افزایش فروش بسیار مهم هستند. لیبل ها ممکن است در طراحی و ساخت متفاوت باشند. انواع برچسب هایی که اغلب بر روی محصولات ترجیح داده می شوند را می توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • برچسب چاپ شده
  • برچسب چاپ نشده

علاوه بر لیبل هایی که بر اساس تکنیک چاپ جدا می شوند، لیبل ها را می توان از مواد اولیه مختلف نیز تولید کرد. لیبل ها بر اساس مواد اولیه به دو گروه لیبل کاغذی و لیبل پلاستیکی تقسیم می شوند.

نمونه های کاغذی این محصول را می توان در هفت گروه بررسی کرد:

  • لیبل کاور دار
  • لیبل یا مارک پارچه ای
  • حرارتی
  • لیبل های حرارتی سازگار با محیط زیست
  • لیبل های فلورسنت
  • لیبلهای فاستایر

لیبل پلاستیکی را هم می توان به شرح زیر فهرست کرد:

  • لیبل های مات
  • لیبل‌های شفاف
  • چاپگر لیزری
  • لیبل‌ شکننده
  • لیبل های نقره ای

لیبل کاغذی چیست؟


مواد اولیه این مدل کاغذ است، گزینه‌ای سازگار با محیط زیست برای برآوردن نیازهای کاربردی خاص هستند. با این حال، در برخی موارد، برچسب های ساخته شده از مواد مختلف را می توان در فرآیند برچسب زنی که نیاز به ویژگی هایی مانند دوام یا مقاومت در برابر آب دارند، استفاده کرد.


لیبل روکش دار


لیبل های روکش دار نوعی برچسب هستند که روی آن نشان ها، اطلاعات و قیمت ها قابل مشاهده است. ماده اصلی لیبل پوشش داده شده از کاغذ تشکیل شده است. به همین دلیل ماده ای مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و اصطکاک است. می توان آن را با چاپ روبان اعمال کرد. دوام بیشتری نسبت به لیبل های کاغذی دارد. برچسب‌های روکش دار روی کارت‌های ورودی نمایشگاه‌ها و سازمان‌ها و بلیط‌های رویدادهایی مانند سینما و تئاتر استفاده می‌شوند. می توان آن را به صورت لیبل محصول چاپ شده یا چاپ نشده تولید کرد.


لیبل حرارتی


در بین چاپ انواع لیبل ، نوع حرارتی در دسته لیبل های کاغذی قرار می گیرند. چاپ لیبل با روش چاپ حرارتی مستقیم قابل اجراست. مهمترین مزیت نوع حرارتی که از انواع لیبل ارزان قیمت هستند این است که برای چاپ نیازی به روبان نیست.


لیبل فلورسنت


لیبل فلورسنت انواع خاصی از برچسب ها هستند که برای ارائه ظاهری چشمگیر و درخشان به خصوص در کاربردهای خاص طراحی شده اند. این لیبل ها دارای رنگ های فلورسنت هستند و معمولاً به گونه ای طراحی می شوند که روشن، جذاب و بیشتر قابل مشاهده باشند.


چاپ انواع لیبل فاستایر


لیبل Fastyre، مناسب برای تکنیک چاپ روبان تبلیغاتی، به طور گسترده ای در صنعت نساجی استفاده می شود. قسمت فلزی و چسب را می توان با چسباندن آن بر روی محصول اعمال کرد. به لطف پوشش کاغذی روی برچسب، ساختاری دارد که در برابر تأثیرات خارجی مقاوم است.


برچسب های پلاستیکی چیست؟


برچسب های پلاستیکی انواع برچسب هایی هستند که از مواد پلاستیکی برای طیف گسترده ای از کاربردها و برای استفاده در صنایع مختلف طراحی شده اند. این لیبل ها از انواع مواد پلاستیکی تولید می شوند و با دوام، انعطاف پذیری و طرح های متنوع متمایز می شوند.


برچسب مات


برچسب های مات با ساختار سخت خود برجسته می شوند و جایگاه مهمی در بین انواع برچسب های پلاستیکی دارند. این نوع لیبل که از مواد پلی پروپیلن ساخته شده است ساختاری بادوام دارد. به همین دلیل در بسیاری از بخش ها برای ارائه اطلاعات محصولات به مصرف کنندگان استفاده می شود.


برچسب شفاف


از نظر ساختار شبیه مات هستند، از نظر ظاهر و طراحی متفاوت هستند. برچسب های شفاف که در برابر عوامل خارجی مانند گرما، نور و رطوبت مقاوم هستند، می توانند در مناطق مختلف استفاده شوند.


لیبل لیزری


لیبل های لیزری از انواع لیبل بارکد هستند. مواد مورد استفاده برای لیبل های لیزری تضمینی برای پاک نشدنی بودن آن است و در مقایسه با سایر انواع لیبل دارای مزایای متعددی است.


لیبل خردشونده


این نوع لیبل که به آن لیبل امنیتی نیز می گویند برای چاپ روبانی مناسب است. برچسب‌های شکننده، که عموماً در محصولات تکنولوژیکی و الکترونیکی ترجیح داده می‌شوند، می‌توانند در صورت اعمال نیرویی بشکنند.

لیبل نقره ای


لیبل نقره ای یکی از انواع لیبل های مقاوم در برابر حرارت است. این لیبل ها که در هر دو سطح مات و خاکستری هستند به دلیل خاصیت PVC و ضد پارگی می توانند برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرند.


لیبل پلاستیک متالایز


منطقه استفاده از برچسب پلاستیک متالایز بسیار گسترده است. در کتاب ها و برچسب های بارکد استفاده می شود. به عنوان بارکد و برچسب پشتی استفاده می شود. برچسب دارایی، برچسب آلیاژی ویژه، مقاوم در برابر گرما و سرما، به طور کلی در ردیابی دارایی استفاده می شود.


سفارش چاپ انواع لیبل در سایت نشانه


نقش اصلی چاپ انواع لیبل در حوزه تبلیغاتی معرفی محصول و خدمات شما است، در واقع شناسنامه برند شما شناخته می شود. این خدمات یک روش بسیار به صرفه، مناسب و موثر برای معرفی کسب و کار شما خواهد بود. لیبل به طور خاص این قابلیت را دارد که به شرکت، نهاد و خدمات شما اعتبار ببخشد. در نتیجه بهتر است قبل از طراحی و چاپ لیبل مجموعه تولیدی یا خدماتی خود را افراد متخصص در این حوزه مشورت نمایید. خوشبختانه مجموعه‌ چاپ نشانه با بهره مندی از بهترین و باتجربه ترین طراحان شما را در این زمینه راهنمایی و مشاوره می کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 19 =