Uncategorized @fa

چاپ سررسید رقعی

چاپ سررسید رقعی به عنوان هدیه تبلیغاتی یکی از خدمات پرطرفدار و پرفروش در مجموعه تبلیغاتی نشانه است‌.سفارش خرید سررسید رقعی براساس رنگ، جنس، رشته کاری، میزان بودجه و سلایق شخصی افراد امکان پذیر است.سررسید رقعی در بین انواع هدایای تبلیغاتی بسیار رایج شده به طوری که به یکی از سفارش های ثابت مشتریان و صاحبان کسب و کار برای خرید و چاپ هدایای تبلیغاتی تبدیل شده است.

سررسید رقعی یک نمونه خاص از سالنامه می باشد که در ابعاد استاندارد طراحی و چاپ می‌شود. ما در این مقاله همه اطلاعاتی که باید قبل از سفارش چاپ و خرید سررسید رقعی بدانید را شرح خواهیم داد. شما در ادامه می توانید سررسید رقعی را براساس انواع کاربرد و اندازه، جنس جلد، نوع کاغذ، نوع صحافی و انواع درج تاریخ و بیشتر بشناسید و با اطلاعات کامل سفارش خود را ثبت کنید. پس تا انتهای مقاله در وب‌سایت نشانه با ما همراه باشید.

چاپ سررسید رقعی چیست؟


همانطور که اشاره کردیم چاپ سررسید را می توان به صورت کاملا سفارشی چاپ کرد. این نوع سررسید به لطف سایز متناسب و حمل و نقل راحتی که دارد به یکی از اقلام پرمصرف برای افراد تبدیل شده است و در اکثر موارد همراه کاربران هستند. برای کسانی که دوست دارند سررسید تبلیغاتی آنها در همه جا و هر لحظه با مشتریانشان همراه باشد سررسید رقعی بهترین گزینه برای چاپ هدایای تبلیغاتی است.
ابعاد استاندارد سررسید رقعی ۲۰.۵ × ۱۴.۲ سانتی متر است و یکی از سایزهای محبوب و پرطرفدار را به خود اختصاص داده است. سایز این سررسید از سررسید وزیری کوچکتر است و کاغذهای به کاررفته در آن کوچکتر است. جنس جلد رقعی متنوع است و عمدتا طبق سلایق و نوع فعالیت یا کسب و کار سفارش دهنده تعیین می شود. کاغذ های داخله سررسید رقعی، ۷۰ گرمی تحریر سفید و یا کرم رنگ هستند. درصورتی که سالنامه رقعی اختصاصی یا به عبارتی سفارشی اعلام شود لت های داخله آن از جنس گلاسه چاپ می شوند.

اطلاعات مندرج در صفحات داخلی سر رسید رقعی


معمولا اطلاعات داخلی سررسید رقعی از نظر محتوایی، به سه بخش تقسیم می کنند که عبارتند از:

  • در مقدمه تصاویر هنری مربوط به عید نوروز، طبیعت، آثارهای باستانی و مواردی از این قبیل در نظر گرفته شده است. البته در این صفحات نام یا برند دارنده سالنامه درج شده است.
  • برگه های داخلی سررسید که صفحات یادداشت روزانه تاریخ دار محسوب می شوند. صفحات داخلی را نیز به چهار مدل متفاوت تقسیم‌‌می کنند.
  • بخش پایانی صفحات سررسید به درج اطلاعات مهندسی و در برخی موارد برای یادداشت، شماره تلفن و تلفن‌های ضروری نظیر آتش نشانی، اورژانس و مواردی از این دست اختصاص داده شده است.

طراحی سر رسیدهای رقعی بر اساس تعداد روز

در صنعت چاپ و تبلیغات انواع سررسیدها را برحسب تقسیم‌ بندی روزها در نمونه های مختلف طراحی و چاپ می کنند. سررسید رقعی نیز از این قاعده قاعده مستثنی نیست و آن براساس روزهای تقسیم بندی شده در مدل های مختلف چاپ می شود که عبارتند از :

  • رقعی به صورت روزانه: در دو مدل روز جمعه جدا یا روزهای پنج‌شنبه و جمعه با هم طراحی می شوند.
  • چاپ سررسید رقعی دو روزه: به نحوی که تاریخ مربوط به هر دو روز هفته را در یک صفحه چاپ می کنند به حالت ستونی یا سطری چاپ.
  • چاپ رقعی هفتگی: یک صفحه از روزهای هر هفته را در دو صفحه چاپ می کنند.
  • طراحی سررسید رقعی دستیار: هر هفته به طور کامل در یک صفحه چاپ می شود. این نوع سررسید رقعی کمترین صفحات تاریخ را دارد ولی در عوض در انتهای سررسید صفحه‌های سفید بیشتری دارند. بعلاوه اینکه در پایان سررسیدها برگ ‌هایی از اطلاعات فنی و مهندسی و به طورکلی آموزشی نیز چاپ می‌شود.

طراحی سر رسید رقعی براساس رنگ

  • رقعی تک‌رنگ رقعی : طراحی و چاپ تمامی بخش های این نمونه سررسیدهای رقعی، یک رنگ است. به‌عنوان نمونه رنگ های همه بخش های یک سررسید نارنجی، در طیف نارنجی پررنگ تا کم‌رنگ طراحی و چاپ می شود.
  • رقعی با دو رنگ : طراحی سررسیدهای رقعی دو رنگ، برگرفته از نام آنها در دو رنگ مختلف انجام می شود. عمدتا در سررسیدها دو رنگ به کاررفته ترکیبی نیستند و هرکدام از رنگ ها به صورت کاملا مجزا از هم روی طرح اجرا می‌ شوند. رنگ به کار برده شده در چاپ سررسید رقعی دو رنگ از نظر چاپ، به رنگ صفحات داخلی سررسید مرتبط است که قسمت مربوط به نمایش روزهای مختلف را نیز در برمی گیرد. علاوه بر این احتمالا جلد آن‌ها بسته به سفارش مشتری به حالت تک‌ رنگ، دورنگ یا چهاررنگ چاپ می شود.
  • چاپ رقعی چند رنگ : سررسیدهای رقعی با صفحات داخلی چهاررنگ در موارد کاملا اختصاصی برای برخی نهادهای خاصی طراحی و چاپ می‌ شوند.

سر رسیدهای رقعی بر اساس نوع کاغذ

رایج ترین کاغذ با گرماژ ۷۰ گرمی برای چاپ سررسیدهای رقعی لحاظ می شود که رنگ آن سفید است. نوع دیگر کاغذ برای سررسید رقعی کاغذ کرم رنگ است که در ایران به عنوان کاغذ قرآنی شناخته می شود. گرماژ این نوع کاغذ برای چاپ سررسید رقعی ۷۰ گرم است.‌ لازم به ذکر است که قیمت کاغذ کرم نسبت به کاغذ تحریر بیشتر است. دلیل این افزایش قیمت این است که کاغذ کرم انعکاس نور کمتری دارد و برای جلوگیری از خسته شدن چشم بهتر است.

چاپ سررسید رقعی براساس جلد


سررسیدهای متنوع و متفاوتی براساس جلد در چاپ سررسیدهای رقعی در بازار چاپ وجود دارد. انتخاب رنگ و جنس جلد براساس سلیقه و نوع حرفه سفارش دهنده سفارش داده می شود.

  • جلد نرم: یک لایه پلاستیکی همراه با روکش ترمو، چرم یا لمینیت
  • چرم: چرم PU و UPVC
  • ترمو: نوعی چرم مصنوعی کمی نرم‌تر از PU و UPVC
  • سلفونی: ترکیبی از گلاسه و سلفون
  • ارگانایزر: با کیفیت‌ترین چرم و با قیمت بیشتر
  • جلد برجسته: به‌روزترین نوع جلد با طرح‌های ستنی ایرانی و اسلامی
  • گالینگور: تشکیل شده از کاغذ، مواد پلاستیکی و رنگ مواد با طرح‌ و نقش‌هایی خاص، ارزشمند و نفیس

نحوه صحافی سر رسید رقعی

  • روش دوختن : صفحات را به‌صورت ۸، ۱۶ و ۳۲ تایی به یکدیگر دوخته شده و در پایان کار صفحات محکم تر می شوند.
  • کلاسوری : دارای برگه‌های پانچ شده همراه با حلقه‌هایی از جنس استیل
  • سیمی یا فنری کردن : دارای یک الی دو فنر برای کنار هم نگه داشتن صفحات سررسید

جمع بندی:


ما در این مطلب اطلاعات مربوط به سررسید رقعی و تنوع آن درطراحی و چاپ را بررسی نمودیم. شما بعد از مطالعه این مقاله برای انتخاب، خرید و چاپ سررسیر رقعی ۱۴۰۳ به عنوان هدایای تبلیغاتی کسب و کار خود دانش بیشتری دارید. بنابراین برای ثبت سفارش بهتر و سریع تر می توانید خرید خود را در اسرع وقت تکمیل کنید.
علاوه براین مشاوران و طراحان مجموعه نشانه برای ارائه مشاوره تبلیغاتی در زمینه چاپ انواع سررسید و سایر ملزومات تبلیغاتی با شما همراه خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − سیزده =